söndag 3 mars 2013

Hundar som sliter sig loss....

Aaaggggrrrrr säger jag bara!!!!
Har just diskuterat detta med några andra hundägare och så då idag så är vi ute och går, ser vi att det kommer en man gående med två kopplade hundar mot oss. Hundarna verkar glada och stojar med varandra under deras promenad, och så då när de just går förbi oss på andra sidan vägen så sliter den ena hunden sig lös från ägaren och springer direkt över till vår sida och i vanlig ordning blir jag skiträdd (som aldrig varit hundrädd någonsin förr...) Akki ställer sig bakom mig och jag upp med handen och säger bestämt NEJ, ägaren säger hela tiden : det är ingen fara, det är nog ingen fara.... Blev lite sur och sa att det struntar jag i för jag tycker verkligen det är otäckt när det kommer lösa hundar springande mot oss. Tråkigt det är att man hela tiden känner att man måste vara på sin vakt när man är ute och går :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar